123 Florin Cazacu demontează mizeriile presei hunedorene | InfoBrad.ro

Florin Cazacu demontează mizeriile presei hunedorene

Politică — By on 09/01/2013 13:01

NewspaperPrimarul Municipiului Brad, dl. Florin Cazacu a emis miercuri un comunicat de presă, prin care demontat mizeriile unei părți a presei hunedorene, ce a publicat articole tendenţioase legate de unele aspecte cuprinse într-un Raport al Curţii de Conturi a judeţului Hunedoara în urma unei misiuni de auditare financiară pentru anul 2011 derulate la Unitatea Administrativ Teritorială  Brad.

Vă redăm integral comunicatul de presă semnat de edilul Florin Cazacu.

„Avand în vedere apariţia într-o anumită parte a presei a unor articole tendenţioase legate de unele aspecte cuprinse într-un Raport al Curţii de Conturi a judeţului Hunedoara în urma unei misiuni de auditare financiară pentru anul 2011 derulate la Unitatea Administrativ Teritorială  Brad, pentru corecta informare a opiniei publice, Primaria Municipiului Brad face urmatoarele precizări:

Atat Raportul Curţii de Conturi  cât şi Decizia emisă în urma raportului nu cuprind  aspecte de natura penală în ceea ce priveşte activitatea financiar-contabilă desfasurata la Primaria municipiului  Brad.

Decizia Curţii de Conturi  emisă în urma raportului de audit efectuat a fost contestată în termenul prevazut de lege, practic  fiind suspendată  în aceasta perioadă aplicabilitatea unor măsuri de stabilire şi recuperarea unor eventuale prejudicii.

Sumele prezentate în aceste articole de presă ca presupus prejudiciu nu se regasesc sub nici o formă în Decizia Curţii de Conturi, fiind o presupunere a autorului articolului  fără nici un temei legal. Stabilirea unui eventual prejudiciu, întinderea lui şi modul de recuperare a acestuia, conform deciziei Curţii de Conturi, revine exclusiv ordonatorului principal de credite, respectiv primarului.

Toate cheltuielile efectuate de către U.A.T.  Brad sunt angajate conform legii iar anumite aspecte legate de derularea şi evidenţierea unor cheltuieli au facut obiectul divergenţei între inspectorii Curţii de Conturi şi reprezentantii entităţii verificate, până la finalul activitatii de control nefiind lămurite aceste aspecte.

În acest sens prin decizia  emisă de Curtea de Conturi  în urma raportului s-au stabilit anumite măsuri pentru înlăturarea neregulilor în activitatea financiar-contabila cu anumite termene pentru solutionarea aspectelor semnalate, astfel că pe parcursul anului 2013 ordonatorul principal de credite, respectiv primarul, urmează să stabileasca întinderea prejudiciului şi modul de recuperare a acestuia.

Pentru lămurirea acestor aspecte şi corecta aplicarea a deciziei Curţii de Conturi ordonatorul principal de credite va angaja un expert judiciar pentru efectuarea unei expertize tehnice şi contabile în vederea stabilirii în mod corect a eventualului prejudiciu, urmând a dispune ulterior modul de recuperare a acestuia, în conditiile legii.

Toate lucrarile  executate la care se face referire în articolele din presă şi în raportul Curţii de Conturi au fost de strictă  necesitate pentru municipiul Brad (sediul nou al primariei, străzi, parcari, trotuare, s.a.) toate aceste lucrări fiind accesibile tuturor cetatenilor din municipiu. Contractele de lucrări şi de achiziţie de materiale s-au derulat cu societăţi comerciale din municipiul Brad acestea fiind selectate integral, în condţtii transparente, conform legii, prin Serviciul Electronic de Achitii Publice, la preţurile cele mai avantajoase şi în condiţiiile cele mai economice pentru  municipiului Brad.

Mai precizăm că ordonatorul principal de credite, respectiv primarul nu dispune discreţionar de sumele din bugetul local, aşa cum se lasa de înteles din articolele de presă, fiecare sumă ce urmează a fi cheltuită face obiectul analizei de legalitate şi oportunitate din partea compartimentelor de specialitate,  existand responsabilităţi clare în acest sens pentru fiecare functionar public, conform legii.

Pentru corecta informare a cetăţenilor şi pentru clarificarea tuturor aspectelor legate de modul de cheltuire a  banilor publici din bugetul Municipiului Brad,  executivul primariei şi primarul în calitate de ordonator principal de credite, vă stau la dispoziţie în condiţiile legii 544/2001 privind accesul la informaţiile de interes public.

De fapt se constata încă o data cu uşurinţă că articolele ce au prezentat  acest subiect sunt scrise de acelaşi  autor şi publicate iniţial în aceiaşi gazetă locală care de mai multi ani duce o adevarată campanie de denigrare a conducerii Primariei Brad, o campanie bazată exclusiv pe minciună şi care are la bază interese de natură politică manifestate de un gazetar subiectiv şi evident tendenţios” arată oficialul primăriei Brad, într-un comunicat de presă.

Daca ti-a placut acest articol click pe "Like" pentru a urmarii InfoBrad pe Facebook   Tags: , , ,

0 Comments

You can be the first one to leave a comment.

Leave a Comment